در طب جدید ثابت شده که سیر عضله هاى قلب را تقویت مى کند و فشار خون را تنظیم و خون را تصفیه مى کند و با این کار بیمارى هایى که از فساد خون ناشى مى شود مانند سختى حیض در زنها، مداوا مى کند.

سیر

امام صادق علیه السلام فرمود: با سیر مداوا کنید ولى پس از خوردن آن به مسجد نروید
و فرمود: پیامبر مى فرمود: سیر بخورید که آن دواى هفتاد نوع بیمارى است
این سخنى است که امام علیه السلام در مقام هدایت و ارشاد اصحاب خود فرموده است ولى آیا آنها دانستند که این گیاه عجیب به چند نوع بیمارى فایده دارد؟ البته نه ولى اکنون در قرن بیستم، علم پیشرفت کرده و به مغز سخن امام رسیده است.

روزنامه هاى فرانسه مقاله اى را از دکتر(ریم) پخش کرد که مجله (الحکمة) چاپ لبنان آن را تحت عنوان (گوارا باد سیر) به عربى ترجمه کرد. در این مقاله آمده است :
خوشحال خواهى شد اگر بدانى که پزشکان در فارماکولوژى جایگاه شایسته این گیاه را به آن داده اند و گفته اند کارگرانى که در هرم (خوفو) در مصر در سال 5400 پیش از میلاد کار مى کردند زیاد مى کردند زیاد سیر مى خوردند تا بدنشان قوى شود و از بیماریها نجات یابند.
در جاى دیگر از این مجله آمده که تجربه هاى پزشکان معروف مانند (سالین) و (لوتر) و (دویریه) و دیگران روشن کرده که سیر بلورهایى را که در بدن جمع مى شوند و باعث تصلب شرایین مى گردند، از بین مى برد و خون را رقیق مى کند.
در طب جدید ثابت شده که سیر عضله هاى قلب را تقویت مى کند و فشار خون را تنظیم و خون را تصفیه مى کند و با این کار بیمارى هایى که از فساد خون ناشى مى شود مانند سختى حیض در زنها، مداوا مى کند. همچنین سیر پیرى زود رس و بواسیر و روماتیسم را از بین مى برد و مجارى تنفسى را باز مى کند و تنگى نفس را بهبود مى بخشد و بعضى از انواع سل ریوى را معالجه مى کند بخصوص اگر با شیر با هم خورده شود، چون به میکروب (کخ) که عامل بیمارى سل است تاثیر مى گذارد.
همچنین سیر در برابر بیماریهایى مانند آنفولانزا و طب مصونیت ایجاد مى کند و رنگ صورت را زیبا و سرخ مى کند و روده ها را بخصوص در اطفال از عفونت پاک مى سازد و از تیفوئید و دیفترى و خروسک حفظ مى کند.
گفته شده در شهرهایى که مصرف سیر زیاد است عمرها طولانى است واز سلامت خوبى برخوردارند: به اضافه اینکه سیر باعث پاکسازى عفونتهاى داخلى و از بین رفتن التهابها و زخمهاى مزمن و حاد معده مى شود حیض و ادرار را به خوبى دفع مى کند و سنگریزه و کرم را در اطفال برطرف مى سازد.
این بود برخى از فوائدى که اطباء درباره این گیاه به دست ما رسیده است و بقیه هفتاد نوع بیمارى را که در حدیث آمده است و بقیه هفتاد نوع بیمارى را که در حدیث آمده باید از کتابهاى طبى مفصل جستجو کرد. به کلام امام صادق علیه السلام بنگرید که چگونه در عصرى که اهل آن نمى توانستند چیزى را درک کنند و اهل این با وسائل جدید و پس از رشد عقل با تجربه ها و گسترش علوم درک مى کنند، سخن گفته است.